Kävelemme kaverin kanssa narikalle torstai-iltana hetkeä ennen yhtätoista. Mukanani on iso reppu. Annan sen järjestysmiehelle ja alan riisua takkia.

Järjestysmies: Sieltä taitaakin tulla paljon tavaraa.

Minä: Juu no kun oon ollut koko päivän liikenteessä, niin pitää olla paljon tavaraa mukana.

Järjestysmiehen kasvoille leviää leveä hymy:

Voi kun sulla on viaton mieli. Pidä siitä kiinni!

Minä olen ihan ihmeissäni, enkä todellakaan tajua, mistä hän puhuu.

Järjestysmies: No kun et tajunnut ilmiselvää kaksimielisyyttä.

Olen entistäkin enemmän ihmeissäni.

Järjestysmies: Etkö tosiaan tajunnut?

Minä: En...

Järjestysmies: Säilytä tuo sun viaton mieli!

Vasta hetkeä myöhemmin vessassa tajuan, mitä järjestysmies oli hetkeä aiemmin sanonut tai oikeammin kommentoinut. Kyllä, minulla on viaton mieli.

 

Nauratti taas. Paljon.