...miksi minulle on opetettu historiaa niin huonosti. Olen päässyt hieman lähemmäs historian opettamisen ideaa. Historia voi olla kivaa, kun sitä opetetaan analyyttisesti ja syvällisesti, eikä perinteisellä tavalla tapahtumalistoina. Pois huonot historian oppikirjat ja hieman luottamusta oppilaiden ajattelukykyyn!

...miksi toisina päivinä aivotoiminta ei vaan millään toimi. Onko sille olemassa joitakin fysiologisia tai neuropsykologisia tai muita selityksiä?

...miksi alun perin lapsiyleisölle suunnattu Gommin ja Pommin esitys viihdyttää hyvin k18-yleisöä. Onko kyse nostalgiasta? Vai siitä, että esitys on niin monitasoinen, että jotkin tasoista saavuttavat absurdiudellaan vain aikuisen yleisön? Vai saako aikuinen tällaisessa tilanteessa ja sopivassa seurassa taantua takaisin lapseksi?